Vragen en antwoorden over jouw bezoek aan Plopsaqua De Panne

Maatregelen in het park

Is Plopsaqua De Panne geopend?
Plopsaqua De Panne heropent volledig de deuren vanaf vrijdag 28 januari 2022. Tot dan is het park gedeeltelijk geopend met een beperkte capaciteit.

Heb ik een Covid Safe Ticket nodig om het park te bezoeken?
Alle bezoekers vanaf 16 jaar hebben een Covid Safe Ticket (Europees digitaal coronacertificaat) nodig om Plopsaqua De Panne te bezoeken. Je Covid Safe Ticket zal bij de ingang van het park gecontroleerd worden. Hou dus zeker je Covid Safe Ticket, identiteitskaart, ticket of abonnement en je eventuele reservatie klaar.

Moet ik mijn bezoek reserveren?
Het reserveren van je bezoek blijft verplicht. Je kan je bezoek eenvoudig online reserveren. Inwoners van De Panne hoeven hun bezoek niet te reserveren.

Welke maatregelen gelden er in het park?
Er geldt ook een mondmaskerplicht in het park vanaf je aankomst tot in de kleedkamer en van de kleedkamer tot de uitgang van het park voor alle bezoekers vanaf 6 jaar. Bezoekers moeten steeds 1,5 meter afstand bewaren van andere bezoekers.

Wat is een Covid Safe Ticket?
Het Covid Safe Ticket, digitaal of afgedrukt, is een certificaat in de vorm van een QR-code dat je ontvangt wanneer je:

  • minstens 2 weken volledig gevaccineerd bent (vaccinatiecertificaat)
  • een negatieve PCR-test of antigeentest (Ag) hebt afgelegd bij een erkend testcentrum (niet ouder dan 72 uur)
  • hersteld bent van COVID-19 en een herstelcertificaat hebt - Meer info

Je hebt bij de ingang van de Plopsa-parken de QR-code van je Covid Safe Ticket nodig. Een negatieve zelftest of andere test is geen geldig bewijs en wordt niet aanvaard.

Ik heb geen Covid Safe Ticket, wat moet ik doen met mijn tickets?
Plopsaqua De Panne bezoeken is enkel mogelijk met een Covid Safe Ticket. Ben je niet gevaccineerd of wens je geen PCR-test af te leggen en heb je dus geen geldig Covid Safe Ticket? Dan kan je jouw gereserveerde tickets kosteloos verplaatsen naar een latere datum, tot en met 31 december 2022. Dat kan hier.

Mag je omwille van medische redenen niet gevaccineerd of getest worden, dan kan je op vertoon van een officieel attest dat dit bevestigt, het park bezoeken zonder Covid Safe Ticket.

Ik heb geen Covid Safe Ticket, wat gebeurt er met mijn abonnement?
Je Plopsa-abonnement blijft gewoon geldig en je kan ermee de Plopsa-parken blijven bezoeken in combinatie met een geldig Covid Safe Ticket. Heb je geen Covid Safe Ticket? Het is niet mogelijk om een compensatie te ontvangen: je Plopsa-abonnement kan niet worden verlengd, gepauzeerd of terugbetaald aangezien de Plopsa-parken geopend zijn.

Reservaties

Hoe kan ik een bezoek aan Plopsaqua De Panne reserveren?
Er zijn 3 mogelijkheden. In elk van deze gevallen moet je je ticket op voorhand online reserveren. Reserveren via e-mail of telefoon is niet mogelijk. Enkel kinderen kleiner dan 85 cm en personen met een beperking, moeten geen tickets reserveren. Personen met een beperking kunnen hun tickets aankopen aan de kassa's van het park.

Kan ik als mindervalide mijn bezoek reserveren?
Mindervaliden die een Plopsa-park willen bezoeken, hoeven hun bezoek niet op voorhand te reserveren. Je kan de tickets voor jou en je begeleider op de dag van je bezoek aankopen aan de kassa's van het park.

Kan ik mijn reservatie annuleren of verplaatsen?
Je kan je gemaakte reservatie verplaatsen naar een andere datum, ook wanneer de dag waarvoor je reserveerde reeds voorbij en je geen gebruik hebt gemaakt van de gereserveerde tickets. Klik daarvoor hier en vervolgens op 'Ik wil mijn reservatie verplaatsen'. Hulp nodig? Bekijk hier een video met alle instructies om je reservatie te verplaatsen.

Reserveer je een bezoek met je abonnement maar kom je niet? Dan zien we ons genoodzaakt een administratieve kost van €15 per ticket aan te rekenen voor het onnodig innemen van de plaats van een andere abonnee.

Kan ik mijn bezoek ook aan de kassa's van het park reserveren?
We raden je aan om je tickets op datum vooraf te reserveren via de website van het park om eventuele wachtrijen aan de kassa's te vermijden. Op deze pagina vind je alle informatie over het reserveren van tickets.

Kan mijn kind (tot en met 11 jaar) het park gratis bezoeken voor zijn/haar verjaardag?
Momenteel is het niet mogelijk om te genieten van de gratis toegang tot het park voor kinderen tot en met 11 jaar.

Tickets en jaarabonnementen

Ik heb een geldig ticket dat vervallen is tussen 13 maart 2020 en 28 januari 2022.
Alle tickets met een beperkte geldigheid die vervielen tussen 13 maart 2020 en 28 januari 2022 kunnen ingeruild worden voor een bezoek aan Plopsaqua De Panne tot en met 30 juni 2022. Je zal je bezoek wel op voorhand online moeten reserveren. Dat kan online van zodra Plopsaqua De Panne opnieuw volledig geopend is (momenteel is Plopsaqua De Panne gedeeltelijk open).

Wat met mijn jaarabonnement voor Plopsaqua De Panne?
Plopsa-SwimCards, Bumba-SwimCards en jaarabonnementen die aangemaakt werden in Plopsaqua De Panne en geldig waren tijdens de sluitingsperiode van Plopsaqua De Panne werden automatisch verlengd met het aantal sluitingsdagen die binnen de geldigheidsperiode van je jaarabonnement vielen. Deze dagen gaan in op 9 juni 2021. Je kan de nieuwe vervaldatum van je jaarabonnement terugvinden in je profielHulp nodig? Bekijk hier een video met alle instructies om de geldigheidsdatum van je jaarabonnement terug te vinden.

Heb je een jaarabonnement via domiciliëring? Dan werd je jaarabonnement van 23 oktober 2020 tot en met 7 mei 2021 opgeschort en hoefde je in die periode niet te betalen. Je jaarabonnement is sinds 8 mei 2021 opnieuw geldig en zal opnieuw maandelijks een betaalverzoek ontvangen.

Met je geldige Plopsa-jaarabonnement kan je het park enkel met een online reservatie bezoeken. Reserveer je bezoek en vul je abonnementnummer in bij de laatste stap voor je je reservatie bevestigt.

Ik heb een abonnement inclusief parkeerabonnement. Blijft dit geldig?
Parkeerabonnementen blijven geldig. Je hoeft tijdens het reserveren dus geen parkeerticket te kopen.

Ik heb een e-voucher voor een abonnement (aangekocht via de website van het park). Kan ik mijn bezoek ook reserveren?
Ook dan kan je je bezoek reserveren. Kies daarvoor de optie ‘Ik heb een abonnement' en volg de stappen. Vul op het einde het nummer van je abonnement in (dit kan je terugvinden op de e-voucher).

Ik heb een voucher voor een abonnement (via bijvoorbeeld VakantieVeilingen, Groupon of Veepee). Kan ik mijn bezoek ook reserveren?
In dit geval is het niet nodig om je bezoek te reserveren. Begeef je op de dag waarop je het park wenst te bezoeken met de voucher naar de kassa om het abonnement te laten aanmaken. Aan de toegangscontrole geniet je op vertoon van het verkregen kassaticket van gegarandeerde toegang tot het park op diezelfde dag. We voorzien voldoende capaciteit hiervoor.

Ik heb een jaarabonnement en wil mijn bezoek reserveren, maar zie dat mijn gewenste dag van bezoek volzet is.
Geen paniek! We hebben op dit moment namelijk nog niet alle capaciteit vrijgegeven. Er kunnen dus opnieuw tickets vrijkomen voor je gewenste dag van bezoek. Hou hiervoor onze website en social mediakanalen in de gaten!

Reserveer je tickets!

Wil je een magische dag beleven in Plopsaqua De Panne? Reserveer dan vooraf online je tickets!

Tickets reserveren